2015. február 12., csütörtök

Putyin jön, csak épp semmit sem tudni róla - fű alatt megtudható, hogy tulajdonképpen lehet már akkreditálni

Nem volt zökkenőmentes Angela Merkel budapesti látogatásának sajtószervezése, és dolgozni sem volt egyszerű a zsúfolt parlamenti teremben. Persze azért csak megoldottuk a dolgot. Már akkor kíváncsi voltam, milyen lesz, amikor az orosz elnök, Vagyimir Putyin érkezik hozzánk. Hátha flottabbul kezelik majd a dolgokat.

Egyelőre úgy tűnik: nem.

Még a múlthéten írtam egy érdeklődő e-mailt, a Miniszterelnökség nemzetközi sajtóval foglalkozó irodájának - magyarul. Majd nemsokára jött egy semmitmondó, ámde udvarias válasz, angolul:

"Thank you for your accreditation request. We’ll send futher information on the upcoming visit shortly.


Thank you for your understanding and patience.

Kind regards(...)"

Putyin - plakát Kairóban. Fotó:MTI/Máté Bence
Nem tudom, hogy feléjük hány nap a "shortly", de hat nappal a mail megérkezése után sem jött semmiféle információ a tudnivalókról, akkreditációról. Valóban, keddig van még idő, de Putyinra rengetegen kíváncsiak, főleg így Minszk után. Kész szerencse, hogy ma egy sajtótájékoztatón összefutottam azzal a sajtós hölggyel, akihez a nemzetközi média tartozik. Meg is kérdeztem, van-e előzetes program, (nincs), és mi van az akkreditációval. Erre azt a választ kaptam, hogy tulajdonképpen a nemzetközi sajtóval foglalkozó miniszterelnökségi irodának elküldhetem az akkreditálni óhajtottak nevét és személyigazolvány- vagy útlevélszámát. 

De erről miért nem lehet kiküldeni egy e-mailt? És főleg: ha már ígérnek tájékoztatást, akkor azt is illik elküldeni, főleg, ha "shortly" ígérik. 

Kíváncsian várom, a keddet, vajon be tudunk-e német kolléganőmmel simán jutni a sajtótájékoztatóra, vagy megint a "nincs a listán" című darabot adják elő....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése