2013. július 9., kedd

Aki tudja, nem mondhatja, aki mondhatja, az....

Néha baromi egyszerű dolgokat baromi nehéz megtudni. No, nem azért mert annyira titkos valamiről van szó, hanem azért, mert akit meg lehet róla kérdezni (az illetékes) az nem elérhető. Igaz, lehet épp értekezlet, pisiszünet, bármi.  De ha valakit többször, órákon át kerget az ember, eredmény nélkül, az azért kiábrándító. Telefon, sms, e-mail, és sehol a válasz, ami -szokás szerint - azonnal kell. Vagy már tegnapra is jó lesz.Van, hogy csak háttérinfóként, nem "élesben", mikrofonba kell a dolog, van, hogy csak tisztázni kéne valamit. Tapasztalatom szerint legtöbbször az illetékes egy kollégája  is meg tudná adni a kért információt.

De nem teheti. Mert nem ő az illetékes, ő nem beszélhet a sajtóval. Neki nem az a feladata.  És a rimánkodás sem használ. Biztos oka van ennek is, lehet, hogy valamikor, valakinek baja volt ebből. Értem a hierarchiát is, de szerintem az is fontos, hogy gördülékenyen menjenek a dolgok. A talpraesettebbje ilyenkor fölajánlja, hogy megpróbál utánakérdezni, hogy elmondhatja-e. És igen, ilyenkor a hajam tépem, hogy mondd már, nem tudja meg senki. Mert legtöbbször ők sem érik el a főnököt. Igaz, ha bentről keresik, talán előbb küld egy üzenetet. Főleg akkor idegesítő a várakozás, ha egy igen vagy nem a válasz a kérdésre, és ez kell ahhoz, hogy valaminek utánainduljak.. Azt még nem sikerült megértenem, hogyha az illetékes tudja, hogy hosszú órákra nem lesz elérhető semmilyen módon,ilyenkor miért nem adja át a feladatokat másnak? Miért nincs ilyen alkalmakra egy forgatókönyv, munkamegosztás. Attól nem lesz ő kevesebb...Maximum gördülékenyebben mennek a dolgok. Nem szerencsés, ha egy sajtóosztályon minden egyetlen kézben összpontosul annyira, hogyha az a kéz netán nincs kéznél, akkor megáll minden. Nem a főnöknek kell csinálnia mindent, ő irányítson, hozzon döntést, a végrehajtást meg adja át a kollégáknak. Szerintem ez lenne a spanyolviasz.

Ezt a centralizációt mostanság egyre jobban érzem. Régebben az egyszerűbb, nem nyilatkozós dolgokat alacsonyabb szinten is meg lehetett oldani, ha infó kellett, akkor azt az ember megkapta. Most minden piszlicsáré üggyel is a legmagasabb szinten foglalkoznak. Így minden lassúbb, kiszámíthatatlanabb...A legtöbbször az a válasz, hogy már továbbítottuk az illetékesnek, majd jelentkeznek. Mikor? Hát, azt nem tudja, remélhetőleg hamarosan... És tényleg nem tudja, nem rajta múlik. Volt egyszer olyan válasz (utólag) arra, hogy miért nem tudtam az illetékest elérni, mégpedig az, hogy munkaidő után kerestem (péntek, du negyed három...). Mea Culpa. Csak akkor nem túl elegáns számon kérni rajtam: miért nem volt benne az ő álláspontjuk is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése